mijn lochting

moestuinieren, zelfvoorziening, dieren

’t is een tijdje geleden …

1 reactie

dat ik nog een blogje geschreven heb.  Tijd genoeg, nochtans , maar het kwam er gewoon niet van ! De moestuin ligt er prachtig bij ….

De tunnelserre :

De linkerkant van mijn tunnelserre is gevuld met wortelen (Amsterdamse bak), radijzen, rode biet,  snijsla , spinazie, peterselie en vroege bloemkolen.  Langs de rechterkant staan paprika’s ,komkommer, rucola, knolvenkel en sla (little gemm)

De glazen serre :

Plantgoed, plantgoed en nog eens plantgoed….  dit jaar werd er enorm veel voorgezaaid : bloemen en groenten.  Gelukkig is praktisch alles uitgeplant.  ( ik heb wel de ijsheiligen laten voorbij gaan)

Ook de tomaten staan op hun plaats : trostomaten, liguria, gele tjech, Big Rainbow en ananas tomaat. Tussen de rijen maak ik steeds geulen om vlot en gemakkelijk water te geven, zonder dat de planten nat worden.

 

In volle grond :

Alle struikbonen ( argus en Orinico-wax), droogbonen werden uitgeplant.  Ik had er begin mei uitgeplant, maar dat is veel te vroeg.  De plantjes zijn nu al kleiner (en triestiger) dan de planten die ik nu uitgeplant heb.

 

De pompoenen ( hokkaido en de hongaarse) , half april gezaaid en verpot in 20cm pot,  zijn prachtig gewortelde, stevige planten geworden.   Buiten gezet na 15 mei.

Verder nog tuinbonen (prachtig in bloei !)  en sluimer-en doperwten.

 

Nog een wandelingetje door de tuin !

 

Patrick

1 thoughts on “’t is een tijdje geleden …

Plaats een reactie